مانیتورصدا چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ خودتون خوش اومدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان hossein&ali و آدرس alonemusic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 8260
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 124
:: بازدید سال : 416
:: بازدید کلی : 8260

RSS

Powered By
loxblog.Com

به الون موزيك خوش آمديد

مانیتورصدا چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دو شنبه 1 مهر 1392 ساعت 21:18 | بازدید : 1521 | نوشته ‌شده به دست hossein | ( نظرات )

Re: مانیتور چیست؟


مانیتور های صدا جزو مهمترین ابزار در پروسه صدابرداری ، میکس و مسترینگ محسوب می شوند. با توجه به نوع نیاز و در نظر گرفتن مشخصات مربوط به ماتینورها و فضای کار وهمچنین در نظر گرفتن بودجه لازم میتوان مانیتوری مناسب تهیه نمود.
مانیتورهای صدا به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند :
1. Near Field
2. Far Firld

مانیتورهای Near Field با شنیدار نزدیک مناسب استودیو پروژه ، رکورد و میکس می باشند درایوهای آنها کوچکتر است و به گونه ای طراحی شده اند که در فواصل نزدیک قادر به مانیتور کردن فرکانس های مختلف می باشند.( در استودیو های کوچک و خانگی بسیار به چشم می خورند )

مانیتورهای Far Firld یا شنیدار دور از نظر سایز به مراتب بزرگتر هستند و در استودیوهای بزرگ در چرخه تولید موسیقی ، صدا برداری ، میکس و مسترینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

حا لا مانیتور فار یعنی 8 اینچ
یا نزدیک یعنی 5 اینچ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

مشکل صدای سوت مانیتور برای چیست ؟!!!


مانیتورها یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری هست که سیگنالهای اطلاعاتی از سوی مدارهای مادربورد را توسط یک کابل رابط (سریال)به تصویر تبدیل می نمایند. مانیتورها انواع متفاوتی دارند از مدلهای ( سی آر تی ) گرفته تا ( ال سی دی ) و ( ال ای دی ) که قدیمی ترین آنها مدلهای سی آر تی می باشند و جدیدترین آنها مدلهای ال ای دی هستند . البته بنده ال سی دی را به ال ای دی بیشتر ترجیح می دهم . ولی ال ای دی از لحاظ مصرف برق. برق کمتری را نسبت به مانیتورهای سی آر تی و ال سی دی مصرف می کند.و به همین دلیل هم عمر و دوام این مدل از مانیتورها بیشتر از مدلهای سی آر تی و ال سی دی است

معمولا صدای سوت برخاسته از مانیتور بیشتر در مانیتورهای سی آر تی به چشم می خورد معمولا اینگونه از مانیتورها پس از پنج سال فعالیت مداوم به این مشکل دچار می شوند وعلت آن (سوت) هم بخاطر مشکل پیدا کردن پیکسلش می باشد . که ارزش تعمییر کردن هم ندارد. اما بعضی ها مجبورند مانیتور خود را خاموش کنند تا صدای شنیده شده برای مدتی قطع گردد و معمولا هم تا مدت پنج دقیقه مانیتور را درحالت خاموشی نگه می دارند. اما مشاهده می شود که پس از مدتی باز هم صدای سوت شروع می شود.
* روی صفحه دسکتاپتان کلیک راست نمایید و سپس از منوی باز شونده آخرین گزینه یعنی پراپرتیز را انتخاب کرده و در صفحه باز شده ی جدید به روی لبه ی آخری یعنی ستینگ (تنظیمات ) کلیک فرمایید و بعد درصفحه جدید بر روی ادونسد کلیک فرمایید سپس در صفحه جدید به قسمت مانیتور بروید و سرعت پیکسل (نقاط رنگی تصویر) را که بر حسب مگاهرتز است و معمولا از 60 مگاهرتز شروع می شود تا 85 مگاهرتز و در مانیتورهای مدل بالاتر تا 100 مگاهرتز هم می رود. ( یعنی سرعت بروز شدن نقاط رنگی تصویر در هر ثانیه بر روی صفحه دستگاه مانیتور 100 مگاهرتز است ). همه ی گزینه ها را امتحان فرمایید تا بالاخره بر روی یکی از سرعت ها صدای سوت قطع شود و هربار هم که به چنین مشکلی برخورد کردید این عمل را انجام دهید.

 

 



|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








div class=